неделя, 3 юни 2012 г.

Средногорски разходки

След дългата зима се чувствах схванат и имах нужда от една хубава дълга разходка, но не в Острова де :) а нейде из горите. Риболова до пред ден беше забранен и отпадаше като вариант. А по Моята река би се получила много добра като натоварване разходка. Щото както казва бай Марко: " То това твоето не  е риболов а е екстремен туризъм с елементи на риболов в почивките". Да се мотам из гората не става- пречи ми вроденият мързел. Трябва да има стимул да се мотам из пущинаците. Все още не съм изпушил до толко, че да тръгна из гората без цел. То посока по лесно ще се намери, примерно: иди до онзи баир отсреща и аре през гората.
И ето онзи ден се отвори чудесна възможност. Дочух за добра година  за манатарките в Средна Гора и ето стимула: тук гъбка, там още една и така се навиват няколко километра без да се усетиш. Това че с бране на гъби няма да забогатея го знам и тръгнах с ясната идея, че разходката е важна и ако си избия разходите всичко е ОК. Еле пък ако има пари и за бира тогава план максимума е изпълнен. :)))). И в събота ще съм близо и до  моите ловни полета и ще потърся някой кефал или някоя пъстърва останала от Видрите(много готини типове) или в краен случай може да се види баба щука дали и къде  се крие.
Та събирам аз багаж, ама то много - дрехи за гъбарство, дрехи за риболов, дрехи за другото време, въдица  за кефал, въдица  за щука, воблери за кефал, воблери за щука, термоси, яденете, води и куп други джужджурии. И то Черната Джиджинка се напълни. Газ и на Хасиендата. А там дъжд и мулатки се разхождат боси :)).  Стоварване на багажа и веднага в селската кръчма с цел получаване на инфо. Ама как се казва в онзи лаф:" К*р тате мляко, кравата е мъжка". Местата с гъбите се пазят по добре от местата с разположението на стратегическите ракети на Русия и САЩ. Да ти кажат местата е все едно пъстърваджия да ти каже реката с големите пъстърви. Да ама мен си ме хапе главата,гората си я познавам( е позабравил съм това и онова, но не мога  да се загубя) и вече имам начертан маршрут в кухата ми кратуна.
  И се започна няколко дни- ставане в 5.00, бързо обличане, скок в колата и газ в гората. По това време на денонощието всичко е будно вече, всяка обитаема къща свети, чуват се псувни : " Аре кво се моташ ма, обраа гъбите заради теб да   ****  **** заспала " или пък "Живичак ега не си , оти се напи снощи та сега не моа те събудя два часа, днеска ще ми береш  ****". От всяка улица излизат разни превозни средства тип неопределни, високо проходими, пълни с трапери. Някои вече са в гората и чакат да стане светло за да не смачкат някоя гъба. Гората е пълна с хора, дивите прасета са покрили в най дълбоките дерета и се молят по бързо да свършат тези гъби. Та подминавам всички коли и като свършат спирам и аз, взима си раничката с термосчето(кафенце сварено  предишната вечер), шишето с водата и две кофи за пълнене. И в гората за гъби :))) А гъби има, щом аз пълнех по две кофи :).
Гората сутрин е прекрасна. Роса, изпарения, мирис на свежо, кукувицата  се обажда отсреща, други непознати за мен птички си пеят песните.  Слънцето срамежливо се показва зад върховете. Първите лъчи пробиват мистиката на тъмната, черна гора, проникват между дърветата и образуват шарен килим.











От цялата ми тази авантюра съм доволен- чудесно се раздвижих, имам дори все още мускулна треска, програмата максимум е изпълнена. Зареден съм с енергия, зареден съм с настроение.
Но за пореден път се убеждавам че масово хората  мислят, че с тях свършва света. :( Гъбата се изтръгва заедно с мицела и никой не мисли че по този начин другата година гъбата ще  е по малко. Аз може би бях единственият, който режеше пънчето и мицела оставаше. Човека, който ги изкупуваше се опита да ми обясни че така ще взема по малко пари щото се разваля качеството. Аз просто му казах, че за 2 лева в повече няма да вляза в разрез за вижданията ми за живота. А те включват това, че след мен трябва да остане нещо и природата трябва да се използва така, че да има и за другите след нас. Човека млъкна и взе да мига на парцали, явно му дойдох в повече.
Аааа даже и открих риболова, успешно при това. С една щучка! Има и снимка да не кажете че лъжа :))




Това е от мен! Бъдете здрави, обичайте се, правете деца, ако не искате(деца) само тренирайте!!


И нали знаете снимките са си мои и отгоре пише как може  да се използват. Коментарите с именца :))

0 коментара:

Публикуване на коментар

Прочети преди да коментираш